10 Aralık 2010 Cuma

KIRMIZI BAŞLIKLI ŞİİR

Deniz kenarında taş sektirebiliyorum seninle.
Güneşi bir doğurup, bir batırabiliyorum.
Dalga seslerine kabartabiliyorum kulaklarımı.
Sayısızca midye yiyebiliyorum yılmadan.
Nice yollar alıyorum sonra seninle.
Farklı iklimler, farklı lehçeler…
Nerde olsa, sana yol alıyorum.

Biliyorum, birinin dizine yatıp manzara izlemek değil sevgili olmak.
Onun dizlerine bırakmak ne var ne yok.
Yalnızca nasıl uyuduğunu izlemek değil önemli olan.
Aynı rüyalarda uyanık kalıp,
Aynı ayıklıkta hipnoz olmak,
Gözkapaklarının ritmik melodisinde.

Nedir ki aslolan?
Aşk mıdır sahiden, aşkı yaşayabilmek mi?
Şeytan ayrıntıda gizlidir, aşk şeytanda, sen bende.
Ayna tutamazsam kendime,
Sen de ölürsün, ben de!

Seninle mayalamışım kendimi, mahremlerimi.
Büyüyorsun, büyüyorum…
Gün olur taşlarsam kendi gölgemi,
Kirpiklerini değdir yüzüme,
Görmezden gel zaruret halimi.


Gonca CENGİZ
15.06.2010

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder